Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu
fot. Łukasz Malinowski
Rok 2024 obfitował w inwestycje kolejowe przeprowadzone w województwie mazowieckim. Zrealizowane projekty przyczyniły się do rozwoju regionu, poprawy komfortu podróży i wzrostu poziomu bezpieczeństwa, jednocześnie wpisując się w ideę zrównoważonego transportu. Kolej staje się coraz bardziej atrakcyjnym środkiem komunikacji, odpowiadającym na potrzeby mieszkańców Mazowsza - przekonują PKP PLK.

Do końca grudnia wykonawca ma zakończyć zasadnicze prace na stacji Warszawa Zachodnia. Pasażerowie mogą korzystać z 9 przebudowanych, zadaszonych peronów oraz kładki z windami. Teraz, do końca grudnia, Budimex ma zakończyć zasadnicze prace w części kolejowej przejścia podziemnego. Aby podróżni mogli skorzystać z nowego obiektu, muszą zostać dokończone roboty związane z budową części tramwajowej. Ten etap planowany jest do połowy roku i po przeprowadzeniu ostatecznych odbiorów pasażerowie będą mogli już zejść pod ziemię.

Nowe perony i przystanki

W Mińsku Mazowieckim zarządca infrastruktury zbudował nowy peron nr 4 za 3,6 mln zł w ramach rządowego programu przystankowego. Obiekt zapewnia dogodniejsze przesiadki oraz dostęp do parkingu "Parkuj i Jedź". Peron jest jednokrawędziowy i obsługuje ruch w kierunkach Warszawy i Siedlec.

Ogłoszono również przetarg na modernizację przystanku Warszawa Ursus Północny. Powstaną dwa nowe perony z wiatami, ławkami, monitorami informacyjnymi oraz nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej. Zakończenie prac jest planowane na rok 2025.

Wygodniejsza Warszawa Gdańska

W grudniu 2024 r. PKP PLK podpisały umowę za 1,5 mln zł na budowę ekranów akustycznych przy stacji Warszawa Gdańska. Trwa przygotowywanie projektu. Konstrukcja ma powstać w ciągu 2 lat. Celem jest ograniczenie hałasu od przejeżdżających pociągów i poprawienie komfortu życia mieszkańców bloków sąsiadujących ze stacją.

Oprócz ekranów akustycznych Warszawa Gdańska zyskuje również nowe przejście podziemne o długości ok. 90 metrów, które będzie prowadzić od zachodniej strony stacji, w kierunku ul. Kłopot. Nowe przejście zapewni lepszy dostęp do peronów oraz komunikacji miejskiej, w tym do metra.

Bezpieczniejsze przejazdy dzięki nowym wiaduktom i tunelom

W Ciechanowie za 4 mln zł przy współudziale środków unijnych POIiŚ powstał wiadukt pieszo-rowerowy nad linią kolejową Warszawa - Trójmiasto. Dzięki niemu wzrósł poziom bezpieczeństwa zarówno pasażerów pociągów, a także korzystających z przejścia okolicznych mieszkańców. Wiadukt połączył ulice Marii Skłodowskiej-Curie i Ceramiczną. Obiekt został wyposażony w windy i zadaszenie.

Trwają prace nad tunelami drogowymi w Teresinie nieopodal przystanku kolejowego i w Sulejówku w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego, które wyeliminują kolizje na trasach Warszawa - Kunowice i Warszawa - Terespol. Budowa obu tuneli ma zakończyć się w 2025 r.

Nowoczesne rozwiązania na linii Warszawa - Radom

Na linii Warszawa - Radom trwa budowa nowych przystanków: Radom Południowy i Radom Wschodni. Na ten pierwszy podpisaliśmy porozumienie z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji w Radomiu. PKP PLK zobowiązały się do przygotowania projektu i budowy trzech nowych peronów między ulicami Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz a Krynicką. Przystanek będzie wyposażony w windy, schody ruchome i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Miasto Radom sfinansuje kładkę dla pieszych, po której będzie można dojść do peronów.

W czerwcu 2025 r. zarządca planuje natomiast oddać do użytku przystanek Radom Wschodni w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej. Gotowa jest już konstrukcja peronu, trwa układanie płyt peronowych. Przystanek ułatwi komunikację w mieście i transport na lotnisko.

Pasażerowie na 17 stacjach i przystankach między Sułkowicami a Radomiem zyskają także nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Spółka podpisała umowę na montaż nowych wyświetlaczy z rozkładem jazdy i nagłośnieniem. Dzięki automatycznym komunikatom podróżni będą mogli łatwiej planować podróż. Inwestycja o wartości 12 mln zł netto jest dofinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Kolejne etapy modernizacji linii otwockiej

W październiku PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację odcinka Warszawa Wawer - Otwock. Projekt zakłada rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego, likwidację czterech przejazdów kolejowo-drogowych i budowę tuneli w Józefowie, Radości i Falenicy oraz przebudowę przystanków i stacji w Aninie, Międzylesiu, Michalinie, Świdrze i Józefowie. Wartość inwestycji to 1,8 mld zł, a data planowanego zakończenia - 2028 r.

Wcześniejsze prace, zakończone w 2024 r., obejmowały m. in. budowę nowych peronów i bezpiecznych przejść na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer. W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Praga Południe i Rembertów w bieżącym roku zarządca wykonał przejścia przez tory, prowadzące do szlaku pieszego w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Udostępnił także przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek na ul. Korkowej i na wysokości ul. Goździków. W ramach prac na tej linii powstały jeszcze trzy nowe tunele dla pieszych i rowerzystów i jedno przebudowane: przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej) oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna. Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska przy ul. Chłopickiego zakończono budowę nowej kładki nad torami, wyposażonej w schody i windy. PKP PLK planują udostępnić ją podróżnym na początku 2025 r.

Inwestycje w przyszłość

Modernizacja linii Skierniewice - Łuków to kolejne przedsięwzięcie w przygotowaniu. Inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze będzie polegało na kompleksowej modernizacji odcinka Czachówek Wschodni - Góra Kalwaria - Pilawa. Obecnie trasa, z wyjątkiem odcinka Czachówek Wschodni - Góra Kalwaria, obsługuje jedynie składy towarowe. Po pracach przywrócony zostanie ruch pociągów pasażerskich na odcinku Góra Kalwaria - Pilawa. Planowana przebudowa obejmie perony na stacjach i przystankach Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Warszówka, Osieck i Jaźwiny. Pasażerowie zyskają komfortowe warunki podróży. Podpisanie umów z wykonawcami zaplanowaliśmy na 2025 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2024

PKP PLK przygotowane na świąteczne i noworoczne podróże

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

Infrastruktura

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

inf. pras PKP PLK 21 grudnia 2024

PLK podsumowują tegoroczne prace w województwie świętokrzyskim

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2024

PKP PLK przygotowane na świąteczne i noworoczne podróże

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

Infrastruktura

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

inf. pras PKP PLK 21 grudnia 2024

PLK podsumowują tegoroczne prace w województwie świętokrzyskim

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5